مازندران میزبان کنگره فرهنگ غدیر/ زمان ارسال مقاله به نخستین کنگره بین‌المللی فرهنگ

مازندران میزبان کنگره فرهنگ غدیر/ زمان ارسال مقاله به نخستین کنگره بین‌المللی فرهنگ

،حجت‌الاسلام عباسعلی‌ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در جهان به منظور تشریح برنامه‌های این رویداد مهم اظهار کرد: نام مازندران به عنوان نخستین پایگاه علویان ثبت شده، خداوند نعمت طبیعی را برای استان مازندران تمام کرده است و برای حفظ میراث علویان باید تلاش کنیم اقدامات فرهنگی اثرگذار را در دستور کار قرار دهیم.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان، گفت: برگزاری این کنگره ریشه در دین مردم استان دارد و همه برای ترویج این فرهنگ باید تلاش کنند که این خدمت ارزشمند را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: شورای مرکزی سیاست‌گذاری ترویج فرهنگ غدیر را تشکیل دادیم، افراد اثرگذار  را برای برگزاری این کنگره انتخاب کردیم.

ابراهیمی اهداف برگزاری این کنگره را آشنایی با فرهنگ غدیر اعلام کرد و افزود: شبهات زیادی نسبت به مسائل دینی وجود دارد و همه افراد اثرگذار باید در این زمینه ورود پیدا کرده و پاسخ مناسب به شبهات ارائه دهند و برای رفع آن نیاز به اهرم‌های قوی داریم.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکاری گسترش فرهنگ غدیر و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه در جهان، یادآور شد: افق‌های جدید را با بهره‌گیری از فرهنگ غدیر در سطح جهان می‌توان ترسیم کرد.

وی با اعلام اینکه مقابله علمی با بحران‌های فردی و اجتماعی یکی  از مسائلی است که می‌توانیم در نهج‌البلاغه به دنبال آن باشیم، افزود: هر چه انسان بیشتر به نهج‌البلاغه نزدیک شود از چشمه ارزشمند کلام امام علی(ع) بهره‌مند می‌شود، باید تلاش کنیم که نهج‌البلاغه‌خوانی را در جامعه ترویج دهیم.

ابراهیمی، ادامه داد: ترسیم جایگاه نهج البلاغه در سطح جهان مهمترین موضوعی است که در این کنگره به دنبال آن هستیم.

وی با اعلام اینکه در این کنگره به دنبال گسترش فرهنگ غدیر هستیم،افزود: بازخوانی واقعه غدیر و بیان واقعیت‌های آن یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان، اضافه کرد: فرهنگ غدیر راهبردهای اساسی برای بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهان دارد اما چون به خوبی به این مسائل توجه نشده مشکلات جدی در سطح جامعه وجود دارد.

ابراهیمی با اعلام اینکه زمان ارسال مقاله به این کنگره تا آخر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شد، گفت: انتظار داریم مقاله‌های علمی و کاربردی باشد چرا که مقالات کاربردی امتیازات ویژه برای این کنگره دارد، زمان برگزاری این برنامه به احتمال بسیار زیاد در دهه غدیر ۱۴۰۱ انجام می‌شود و رایزنی‌ها برای مکان برگزاری مقاله در دستور کار است.

اخبار مرتبط

وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است؟

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha